طراحی وب سایت

روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت

روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت

روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت

روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت چه تاثیری بر روی کار بر دارد تا به حال با خود فکر کرده اید هنگامی که می خواهی یک وب سایت طراحی کنید باید از چه رنگ هایی استفاده کنید که طراحی وب سایت شما را زیبا تر کند آیا با روانشاسی رنگ در طراحی وب سایت ها آشنا هستید .

ما می خواهیم در این مقاله این موضوع را برسی کنیم تا شما بتوانید در طراحی وب سایت از رنگ هایی استفاده کنید که کاربر در صورتی که وارد شما شد آن ترقیب کنید تا بتواند تا انتهای وب سایت شما را بررسی کند و تاثیر مثبت بر روی کاربری که به سایت شما را جعه کرده است داشته باشد . و شما نیز به نتیچه مطلوب برسد.

چه رنگی برای چه وب سایتی

ما می توانیم نسبت به نوع سایتی که طراحی می کنیم از رنگ های خاص استفاده کنیم هر رنگ بر روی مخاطب تاثیر خاصی می گراد . برای مثال دیده اید در طراحی وب سایت های که محصولات تجملاتی ارائه می دهند بیشر از رنگ های گرم استفاده می کنند که این گونه رنگ ها بر روی کاربر باعث فعال شدن مغز و تشدید احساسات و هیجان می شود طراحی وب سایت با رنگ های گرم مخاطب را بیشتر جذب می کند .روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت

رنگ های گرم چه ررنگهایی می باشد

رنگ های گرم طیف رنگ قرمز را در بر می گیرد که باعث حس شادی ، افزایش فشار خون ، بالا رفتن ضربان قلب می شود و هنگامی که یک نفر این رنگ ها را تماشا می کند بیشتر جذب مطالب وب سایت می شود و بیشتر در ذهن این مطالب را پردازش می کند.

اگر می خواهید در طراحی وب سایت بر روی افراد ی که احساس خوشحال بودن دارند تاثیر بگذارید بهتر است از رنگ های گرم استفاده کنید و به دلیل اینکه بیشتر افرادی که در ایران زندگی می کنند جوانان می باشد و جوانان هزینه های زیادی را بدون فکر کردن انجام می دهند .

و نیز به دلیل اینکه در حال حاضر بیشتر جوانان از تکنولوژی های روز استفاده می کنند می توانید با استفاده از رنگ های گرم در طراحی وب سایت استفاده کنید

پس نتیچه می گیرم فروشگاه های اینترنتی بهتر است در طراحی وب سایت خود از رنگ های گرم استفاده کنند تا بتوانند تاثیر گذاری بیشتری را بر روی جوانان اعمال کنند و فروش بهتری را تجربه کنند.

روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت رنگ های خنثی

رنگ‌های خنثی رنگ‌هایی هستند که میزان زیادی رنگ سفید در خود دارند. این رنگ‌ها به هیچ عنوان به رنگ‌های گرم و سرد متمایل نیستند. به همین دلیل رنگ‌هایی مثل آبی بسیار کمرنگ یا صورتی کمرنگ جز رنگ‌ها خنثی به حساب نمی‌آیند. رنگ‌های خاکستری، کرم و …

همگی جز رنگ‌های خنثی هستند. این رنگ‌ها به راحتی با هر رنگ دیگری ترکیب می‌شوند به همین دلیل اهمیت خاصی در طراحی وب سایت دارند. رنگ‌های خنثی بسیار ملایم هستند. به همین دلیل احساس آرامش ایجاد می‌کنند و برای دیوار رنگ بسیار مناسبی است.

روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت رنگ سبز

رنگ سبز نشانه طبیعت است و سلامتی می باشد برای طراحی وب سایت هایی که در امور داروسازی ، لوازم بهداشتی و مراقبتی فعالیت انجام می دهند بهترین رنگی می باشد که شما می توانید در طراحی وب سایت از آن استفاده کنید که به کاربر حس آرامش بدهد و کاربر را ترقیب می کند تا بیشتر از مطالب سایت شما استفاده کند.

روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت رنگ آبی در طراحی وب سایت

این رنگ نشانه هوش، وفاداری، ثبات و آگاهی است از این رنگ برای طراحی وب سایت هایی استفاده کنید که کاربر با دیدن آن صفحه احساس تراوت به او دست بدهد از رنگ آبا می توانید برای طراحی وب سایت های مربوط به آب معدنی استفاده کنید که کاربر با دیدن آن حس خنکی به آن القا شود.

از رنگ آبی در طراحی وب سایت های مواد غذایی استفاده نکنید زیرا این رنگ اشتها را از بین می برد و در صورتی که به سلیقه کارفرما که می خواهد از رنگ آبا استفاده کند پیشنهاد دهید یک رنگ گرم را نیز در کنار رنگ آبی استفاده کند .

انرژی رنگ های اصلی و پر استفاده در طراحی وب سایت

رنگ زرد: رنگی گرم، نشانه قدرت، انرژی و اعتماد به نفس

رنگ قرمز: رنگی گرم، پر از هیجان، حس بقا، قدرت و در عین حال تهاجمی

رنگ نارنجی : رنگی گرم، سرگرم کننده، پر از شور و اشتیاق، امنیت و در عین حال ایجاد حس سرخوردگی، ناامیدی

رنگ آبی: رنگی سرد، نشانه آرامش، هوش، اعتماد و کارآیی و در عین حال سردی و عدم احساس

رنگ سبز: رنگی سرد، نشانه تعادل، آرامش، اطمینان و در عین حال نشانی از بی نظمی

رنگ بنفش: رنگی سرد، رنگی لوکس نشان اعتبار و کیفیت و در عین حال سرکوب کننده و برونگرا

رنگ خاکستری: خنثی، نشانه بی طرفی و در عین حال افسردگی، کمبود انرژی، رطوبت

رنگ سفید: خنثی، نشانه پاکیزگی، خلوص و در عین حال سردی

رنگ سیاه: خنثی، پیچیدگی، امنیت، کارآیی و در عین حال سنگینی و سرکوب

روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت

روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت
روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت

روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت رنگ سرد

رنگ های سبز از طیف رنگ های سبز و آبی می باشند که شما می توانید از این رنگ ها در طراحی وب سایت استفاده کنید فقط دقت کنید اگز از رنگ های سرد در وب سایت استفاده می کنید این رنگ ها منفعل کننده مغز می باشد که حس بی تفاوتی را در مخاطب به وجود می آورند بهتر است از ترکیب رنگ سرد و گرم استفاده کنید.روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت

تا این حس را در مخاطب خود به وجود نیاورید زیرا اگر از این رنگ ها ی سرد بسیار زیاد در طراحی وب سایت استفاده کنید کاربری که وارد وب سایت می شود به دلیل خسته کننده بودن و یکنواخت بودن رنگ های سرد بسی توجه از کنار وب سایت شما عبور خواهند کرد.

و دیگر به وب سایت شما سر نخواهند زد.

رنگ سفید در طراحی وب سایت

رنگ سفید نشان از پاکی و سادگی است. این رنگ را در محصولات بهداشتی و دستمال کاغذی زیاد می‌بینیم زیرا این محصولات باید حس پاکیزگی را انتقال دهند. سفید یک رنگ خنثی در عین حال شاد و ساده است که به راحتی می‌تواند با دیگر رنگ‌ها ترکیب شده و زیبایی بیافریند.

این رنگ در محصولات بیمارستانی، دارو، محصولات لبنی، محصولات شوینده و محصولاتی که با تکنولوژی سر و کار دارند بسیار دیده می‌شود.

روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت

رنگ سیاه در طراحی وب سایت

رنگ مشکی یکی از رنگ های خنثی و ساده می باشد که نشان دهنده قدرت است به همین دلیل است که از این رنگ در طراحی وب سایت های باشگاه بدنسازی و یا فست فود ها استفاده می شود فقط باید دقت کنید از این رنگ به تنهایی استفاده نکید و در کنار این رنگ از ترکیب رنگ طلایی و صورتی استفاده کنید که وب سایت را به صورت لاکچری به کاربر به نمایش بگذارد .

سخن آخر روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت

روانشناسی رنگ در تبلیغات و برندسازی بسیار مهم است . رنگ‌ها اولین تاثیر و مهمترین تاثیر را روی مخاطبان دارند زیرا روی ضمیر ناخودآگاه آنها اثر می‌گذارند. اگر می‌خواهید تبلیغات با بازدهی بالاتری داشته باشید یا برند خود را بهتر در ذهن مخاطبان ثبت کنید باید با توجه به کسب و کارتان از بهترین رنگ‌ها استفاده کنید.روانشناسی رنگ در طراحی وب سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *