طراحی وب سایت

فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی چیست؟

فروشگاه اینترنتی ، فروشگاه اینترنتی به سایت هایی گفته میشود که مجموعه ای از اطلاعات محصولات را برای کاربران نمایش داده و با استفاده از اتوماسیون های برنامه نویسی امکان خرید و سفارش کالا را به مشتری می دهد. در فروشگاه اینترنتی هر کالایی می تواند برای فروش باشد و اینطور نیست که حتما باید کالای فیزیکی فروخت بلکه می توانید کالا و خدمات نیز بفروشید. در فروشگاه اینترنتی باید قادر باشید که با کلیک بر روی محصولات نمایش داده شده در فروشگاه اینترنتی بتوانید ویژگی های محصولات را مشاهده کنید.

فروشگاه های کالا فیزیکی ( Tangible shop )

Tangible در لغت به معنای قابل لمس است. و Tangible shop به فروشگاههایی گفته می شود که کالای فیزیکی را می فروشند. یعنی کالاها و محصولات آنها کاملا قابل لمس است. مانند لباس ، عطر، گوشی موبایل و… فرایند اینگونه فروشگاهها به این صورت است که بعد از ثبت سفارش در سایت محصول مورد نظر برای خریدار ارسال می شود.

طراحی وب سایت فروشگاه های دیجیتالی یا همانDigital shop

این کلمه با فروشگاه کالای دیجیتال کاملا متفاوت است . این نوع فروشگاه به فروشگاههای دانلودی اشاره دارد که شما در ازای پرداخت هزینه کالای فیزیکی دریافت نمی کنید بلکه برای مثال فایلی را دانلود می کنید. که می تواند کتاب ، موسیقی ، فیلم و… باشد.
به این نوع فروشگاهها Download shop یا « فروشگاه محصولات مجازی » هم گفته می شود . اینگونه فروشگاههای فقط خدمات قابل دانلود ارائه می دهند .  فروشگاه های دیجیتال به این صورت کار میکنن که شما محصول یا محصولات مورد نظر تون رو به سبد خرید اضافه میکنید و بعد از پرداخت اینترنتی لینک دانلود در پنل پروفایل شما در فروشگاه و یا ایمیلتان ارسال می شود.

روش اول: پرداخت در محل که به آن COD گفته می‌شود

پرداخت در محل از عبارت Cash On Delivery گرفته شده و مخصوص فروشگاه‌هایی است که محصولات فیزیکی ارائه می‌دهند و اکثر کاربران برای اینکه کلاهبرداری از آنها صورت نگیرد سعی می‌کنند از این روش استفاده کنند. بعد از اینکه محصول مورد نظرتان را از یک فروشگاه اینترنتی سفارش دادید برای دریافت آن می‌توانید روش پرداخت در محل را انتخاب نمایید و بعد از چند روز به وسیله پست به دست شما می‌رسد و درب منزل هزینه آن را پرداخت می‌کنید.

روش دوم: پرداخت آنلاین یا همان پرداخت اینترنتی

در این روش باید کالا و محصول مورد نظر را انتخاب و به سبد خرید منتقل کنید و بعد از پرداخت هزینه به صورت آنلاین محصول را از طریق پست دریافت کنید. البته در مورد کالاهای دیجیتال هیچ راه حل دیگری وجود ندارد و بعد از پرداخت هزینه می‌توانید محصول دیجیتال خودتان را دانلود نمایید.

در بین این دو روش بیشتر پیشنهاد ما این است که از روش اول که همان پرداخت در محل است را انتخاب نمایید چرا که همان طوری که عنوان کردیم درصد کلاهبرداری تا حد خیلی زیادی کاهش پیدا می‌کند

بعضی از بخش های مختلف فروشگاه آنلاین چیست؟

تعریف کالاها و خدمات فروشگاه اینترنتی در کیانمهر و مهرشهر

در بخش تعریف کالاها، فروشندگان می‌توانند محصولات و خدمات مد نظر خود را به فروشگاه آنلاین اضافه کنند. همچنین امکان قیمت گذاری متفاوت برای کالاها و خدمات در این بخش وجود دارد.

سبد خرید

مشتریانی که از سایت بازدید می کنند، باید بتوانند محصولاتی را که سفارش می‌دهند، به صورت مجزا در سبد خرید خود مشاهده کنند، پس تعریف این قسمت در فروشگاه آنلاین ضروری است.

روش‌های حمل و نقل

پس از آن مشتریان باید بتوانند روش های حمل و نقل کالاهای خریداری شده خود را انتخاب کنند. به عنوان مثال به صورت پست عادی باشد یا پست سریع، و این‌که فروشگاه‌هایی که وجود فیزیک دارند می‌توانند امکان دریافت حضوری کالا را در محل فروشگاه داشته باشند.

زمان تحویل کالا

از طرف دیگر انعطاف پذیری در تعیین زمان تحویل کالا بسیار مهم است. مشتریان باید بتوانند زمانی که شرایط تحویل کالا را دارند انتخاب کنند و فروشگاه نیز متقابلاً به زمان اعلام شده از سوی مشتری توجه کند و کالا را در زمان مقرر به مشتریان تحویل دهد.

طراحی وب سایت قسمت مقایسه کالاها

گاهی لازم است کاربران کالاهایی که در یک دسته بندی قرار می‌گیرند، را برای انتخاب بهتر با هم مقایسه کنند. با تعریف این قابلیت، امکان مقایسه فراهم می‌گردد.فروشگاه اینترنتی در کیانمهر و مهرشهر

طراحی وب سایت نوار جستجو

وجود قابلیت جستجو به کاربران این امکان را می‌دهد که با درج نام محصول در باکس جستجو، به شکل خودکار محصول مورد نظر در بانک اطلاعاتی فروشگاه جست و جو شده و در نهایت پیشنهادهای لازم به خریدار داده شود. فروشگاه اینترنتی در کیانمهر و مهرشهر

انتخاب محصول از طریق فیلتر جستجو

با تعریف این امکان در سایت، کاربران می‌توانند در صفحات مربوط به دسته‌بندی یک گروه کالای خاص، آن کالا را براساس مواردی مثل برند، قیمت، رنگ، سایز و سایر ویژگی‌ها و مشخصات فنی خاص فیلتر ساخته تا در نهایت چند محصول که به ترجیحات و انتخاب کاربران نزدیک است انتخاب شده و برای آن‌ها به نمایش درآید.

فروشگاه اینترنتی
فروشگاه اینترنتی

مزیت‌ها و معایب خرید از فروشگاه اینترنتی

به طور حتم استفاده از فروشگاه اینترنتی مزیت‌ها و معایب خاص خودش را دارد و فروش اینترنتی می‌تواند برای هر کسی جذاب باشد. در این بین ابتدا اشاره ای کوتاه به مزیت‌های این نوع فروشگاه‌های آنلاین خواهیم کرد.

  • کاهش ترافیک و همچنین کاهش آلودگی هوا
  • کاهش آلودگی‌های صوتی
  • از بین رفتن تمامی مراجعه‌های حضوری به فروشگاه‌ها
  • تحویل و دریافت کالا و محصول مورد نظر در هر مکانی که مایل هستید
  • پرداخت آنلاین یا پرداخت در محل بعد از ثبت سفارش
  • انجام ثبت سفارش در چند دقیقه و با چند کلیک ساده
  • حمل و ارسال کالا بر عهده فروشگاه اینترنتی مورد نظر است
  • ضمانت بازگشت وجه و ضمانت تعویض کالا
  • دسترسی داشتن به توضیحات کامل محصول مورد نظر

اما همین فروشگاه اینترنتی دارای معایبی هم هستند که در زیر به چند مورد از آنها اشاره می‌کنیم:

  • این امکان برای برخی از کالاهای فیزیکی وجود دارد که دارای ایرادات خاصی باشد که بعدها فروشگاه اینترنتی مسئولیت این نوع ایرادها را بر عهده نگیرد
  • خیلی از کالاها باید با دست لمس شود تا حس خرید به شما دست بدهد و این امکان وجود دارد که به طور مثال لباسی که خریداری می‌کنید با چیزی که در عکس می‌بینید متفاوت باشد
  • خیلی از سایت‌ها اقدام به کلاهبرداری می‌کنند و این شما هستید که باید موقع خرید حواستان به این نوع سایت‌ها باشد

سایت چند فروشگاهی فروشگاه اینترنتی در کیانمهر و مهرشهر

حتما این سوال برای شما پیش می آید که وقتی فروشندگان بتوانند محصولات خود را به صورت اینترنتی به فروش بگذارند چرا باید علاقه مند به معرفی و فروش محصولات شان از طریق سایت دیگری داشته باشند ؟!

فروشگاه اینترنتی

چراکه با کمک این قالب که فروشگاه های بزرگ و موفقی مانند دیجی کالا و آمازون از آن استفاده می کنند، می توان بدون داشتن دغدغه برای تهیه انواع کالا، در این بستر فروش مناسبی داشت. این نوع فروشگاه ها بازدید کنندگان زیادی داشته و همین سبب می شود تا برند فروشندگان دیگر سریعتر شناخته شود. حتی اگر انواع محصولات را در فروشگاه خود نداشته باشند، به واسطه سایر فروشندگان آنها نیز می توانند محصولات خود را به فروش برسانند.

مزایای قالب چند فروشگاهی

  • امکان ارسال بازاریاب به صورت مستقیم به پاساژ ها و جلب نظر فروشندگان با ایده هایی همچون امکان معرفی و فروش محصولات برای مدتی مشخص بدون پورسانت و کارمزد .

فروشگاه اینترنتی

  • امکان فروش محصولات در فروشگاهی بزرگتر و شناخته شده تر. مثلاً فروش محصول در سوپر مارکت یا فروش آن در مغازه ای کوچک در یک محله، که قطعاً فروش محصولات در سوپر مارکت بیشتر است چون اکثراً امروزه به دلیل کمبود وقت به دنبال راهکارهایی برای استفاده بهینه از زمان خود هستند و هنگامی که بتوانند چند قلم کالا را از یک فروشگاه تهیه کنند به جای مراجعه به چند فروشگاه از این روش استفاده می کنند.

فروشگاه اینترنتی

  • دادن پنل مخصوص به فروشندگان که بتوانند محصولات خود را همراه با قیمت وارد کنند.
  • امکان نظارت بر تمام محصولات توسط مدیر سایت یا فروشنده اصلی سایت به دلیل اینکه اعتبار سایت با نداشتن یک محصول و دادن قول به مشتری و بعد تامین نشدن یا تامین نیاز مشتری با کالایی بی کیفیت در وهله اول اعتبار سایت او را زیر سوال می برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *