تولید محتوا استاندارد چیست
تولید محتوا استاندارد یکی از اصلی ترین و مهم ترین روش های بازاریابی دیجیتال می باشد . فرقی نمی کند که شما بخواید به صورت فیزیکی به روشهای قدیمی تولید محتوا کنید ویا با استفاده از تبلیغات شهری مانند چاپ تراکت و یا بنر های تبلیغاتی، و یا اینکه به صورت دیجیتال این کار را انجام بدهید برای هر دو این روشها شما باید هزینه هایی را پرداخت کنید هم به صورت مالی و هم وقت گذاشتن برای تولید و طراحی و اجرای تولید محتوا برای طراحی وب سایت . برای اینکه شما بتوانید موتورهای جستجو را وادار کنید تا طراحی وب سایت شما را ایندکس نماید (بررسی) شما به محتوا نیاز دارد .
شما می توانید با کمی تلاش با کمک از تصاویر، شبکه های اجتماعی، مطاالب ، فیلم و غیره و صرف زمان برای در کنار هم قرار دادن این موضوعات یک تولید محتوای بسیار خوب را انجام بدهید تا موتور های جستجو از قبیل گوگل، بینگ و سایر موتور های جستجو بتوانند به خوبی وب سایت شما ایندکس نمایند و رتبه خوبی را به مطالب طراحی وب سایت شما اختصاص بدهند.
تولید محتوا استاندارد در طراحی وب سات چیست؟
در این مقاله ما از دو موضوع برای تولید محتوا استاندارد استفاده کرده ایم تولید محتوا و فرایند تولید محتوا در ابتدا به تفاوت های این دو موضوع می پردازیم و هر یک را مختصرا شرح خواهیم داد.
در ابتدا به مفهوم تولید محتوا می پردازیم تولید محتوا برای طراحی وب سایت به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که ما در طراحی وب سایت از آن استفاده می کنیم تا بتوانیم به مخاطبی که در نظر گرفته ایم دسیابی پیدا کنیم دقت کنید.دقت کنید در توضیح مفهوم تولید محتوا ما می خواهیم به مخاطب خاصی برسیم نه اینکه بخواهیم بر روی مخاطب تاثیر خاصی بگزاریم که این دو با هم تفاوت بسیاری دار که یکی را تولید محتوا می نامیم و دیگری روش های تولید محتوا برای طراحی وب سایت.
زمانی که شما تولید محتوا انجام می دهید.هدف شما این است که با مخاطبانی که در نظر گرفته اید ارتباط بر قرا کنید و آنها را تحت تاثیر قرار بدهید تا مخاطب کاری را انجام بدهد (خرید ، تماس با شما و …)
بنابراین یک تولید محتوا برای طراحی وب سایت به سه بخش تقسیم می شود
- آموزش : در این قسمت شما به مخاطب کمک می کنید تا بتواند مشکلاتی که برای او رخ داده است را با راهنمایی هایی شما حل کند مانند مقاله هایی که در مورد طراحی وب سایت مقاله طراحی وب سایت با المنتور در این وب سایت قرار داده شده است
- عاطفی : در این بخش طراح وب سایت سعی مکند مخاطبین را از احساسی تحت تاثیر قرار بدهد . احساساتی مانند غم، شادی، عصبانیت، نا امیدی وغیره که مخاطب با تحت تاثیر قرار گرفتن از این عواطف وادار به انجام دادن کاری بشود.
- تجاری : در این بخش هدف کسانی هستند که می خواهند محصولی را بخرند.
فرایند تولید محتوا استاندارد
فرایند تولید محتوا را می توانیم به بخشای زیر تقیم بندی نماییم تا بتوانیم بهترین نتیجه را ازتولید محتوا استاندارد به دست بیاور
- ایده پردازی : برای ارائه دادن موضوع خاص برای کاربران راههای مختلفی وجود دارد برای اینکه بتوانیم بهترین روش را برای تولید محتوا استاندارد در طراحی وب سایت انتخاب کنیم در اولین قدم باید در مورد کلمات کلیدی که می خواهیم در وب سایت خود استفاده کنیم را بررسی نماییم برای این کار باید به بررسی وب سایت های موجود در اینترنت این کار را آغاز کنیم، و ببینیم که وب سایت های موفقی که در مورد موضوع شما فعالیت می کنند از چه کلمات کلیدی استفاده کرده اید .
- برنامه ریزی : تولید محتوا استاندارد نباید در یک روز به وجود بیاید ابتدا شما باید بخش های کلیدی محتوا را مشخص نمایید و مطمئن شوید باز خورد خوبی را از این محتوای تولید شده خواهید داشت و این موضوع در راستای رسیدن به هدف شما خواهد بود و رسیده به هدف را آسان تر خواهد کرد.
- تولید محتوا استاندارد ا : بعد از ایده پردازی و برنامه ریزی خال زمان آن است دست به کار بشوید و مختوای خود را تولید کنید و از محتواهای مرتبط به هم استفاده نمایید
- ویرایش : بعد از تولید محتوا استاندارد شما باید محتوای تولید شده برای طراحی وب سایت را مطابق با دستور زبان خود ویرایش کنید تا افزونه های سئو بتوانند نمره خوبی را به مقاله شمت اختصاص بدهد.
- انتشار : بعد ازتولید محتوا استاندارد حال زمان آن است که محتوای تولید شده را در وب سایت ها، شبکه های اجتمایی، فیسبوک، ایمسل و دیگر راههای انتشار محتوا تولید شده برای طراحی وب سایت خود را به اشتراک بگذاری.
چرا تولید محتوا استاندارد در طراحی وب سایت مهم است
شما می توانید با تولید محتوای کامل و خوب به مشتریان خود و کسانی که به صورت تصادفی وارد وب سایت شما می شوند حس اعتماد را بدهید تا بتوانید مشتریان ققبلی خود را نگه داشت و مشتری جدید برای وب سایت خود به وجود بیاورید . و مشتریان تصادفی با مطالعه وب سایت شما مختویات وب سایت شما را ارزیابی می کنند و نتیجه گیریی می نمایند آیا محصولات و یا خدماتی که شما به آنها ارائه می دهید مناسب است یا خیر موتور های جستجو نیز برای محتویات تولید شده شما ارزشیابی می کند که آیا به طراحی وب سایت شما رتبه گذاری کند .
به استانداردهای طراحی وب سایت توجه کنید
یکی از روشهای مهم در تولید محتوا استاندارد این است که شما باید از استاندارهای طراحی وب سایت را درنظر بگیرد تا وب سایت شما بهتر به نظر برسد که این استاندارها عبارتند ار
- قرار دادن لولو در موقیت مناسب : شما باید لوگوی وب سایت خود را در قسمت بالای صفحه سمت راست قرار بدهید
- استفاده از آیکون های صفحات اجتماعی : یکی از مهمترین نکته هایی که در تولید محتوا استاندارد و طراحی وب سایت همیشه باید در نظر بگیر استفاده از لوگوهای صفحات اجتماعی می باشد که به مشتریان کمک می کند هر چه سریعتر به شما دسترسی پیدا کنند که این نکته در رتبه بندی وب سایت شما در موتور های جستجو نیز مکم خواهد کرد. سعی کند لوگوهای صفحات اجتمای در هدر وب سایت شما قرار بگیرد.
- استفاده از ابزار جستجو : ابزار جستجو در وب سایت شما به شما مشتریان کمک می کند که هر چه سریعتر به مطب مورد نظر خود دسترسی داشته باشند ابزار جستجو باید در هدر وب سایت شما قرا داشته باشد .
- دکمه های تماس با ما : دکمه های تماس با ما را در بالای صفحه در سمت چپ قرار بدهید تا مشتریانی که می خواهند در مورد محصولی که در وب سایت شما قرار داده شده است اطلاعاتی کسب کند به راحتی بتواند با شما تماس خاصل فرماید.
- استفاده از دسته بندی ها : از دسته بندی محصولات در بالای صفحه استفاده نمایید تا مشتریا ن به راحتی بتوانند به محصول مورد نظر خود دسترسی داشته باشند.
- منوهای کشویی : منوهای کشویی یکی از ابزار های بسیار مهم می باشد که شما باید در تولید محتوا استاندارد در طراحی وب سایت از آنها استفاده نمایید تا مشتریان احساس سر در گمی نکنند
- استفاده از اسلایدر : سعی کنید در بالای صفحه اسلایدری را در طراحی وب سایت قرار بدهید و اطلاعات کلی خود را به صورت مختصر در آن بیان کید تا کاربران در کمترین زمان ممکن با نوع فعالیت های شما آشنا شوند.
- استفاده از تگ H1 : برای معرفی خود از این تگ استفاده نمایید تا بتوانید به موتور های جستجو خود را معرفی کنید.
انواع محتوا
- وبلاگ
مطالب وبلاگها به راحتی قابل هضم و فریبنده هستند و برای این تولید میشوند که مخاطبان را از آنچه در کسب و کارتان میگذرد، آگاه کنند. اگر رستوران دارید ممکن است بخواهید چندین مطلب کوتاه در وبلاگ خود منتشر کنید. این مطالب میتوانند در مورد هر چیزی از جمله منو، نحوه طبخ غذاها، تفاوت با سایر رقبا و حتی سابقهٔ کاری رستورانتان باشد. تولید محتوا باکیفیت میتواند باعث جذب مخاطب شده و افراد بیشتری را به رستوران شما دعوت کند از همین رو چگونگی تولید محتوای باکیفیت برای کسب و کارتان را به یک اولویت تبدیل کنید.
نکته مهم دیگر در مورد ثبت محتوا در وبلاگ این است که نباید آن را به صورت طولانی تهیه کنید زیرا از حوصله مخاطب خارج بوده و جذابیتی برای او نخواهد داشت. بهترین مطالب در حوزه وبلاگ چیزی حدود ۷۰۰ الی ۱۰۰۰ کلمه هستند.
- محتوای دسته بندی شده
اگر یک وب سایت در مورد تجارت الکترونیک دارید باید به فکر دسته بندی مطالب خود باشید. در وب سایت خود نمیتوانید از همهٔ کلمات دنیای واقعی استفاده کنید یعنی در واقع استفادهٔ شما از کلمات بستگی به این دارد که بخواهید محصولات خود را چگونه معرفی کنید. قانون کلی این است که حداکثر تا ۲۰۰ کلمه در هر دسته بندی محتوای بهره بگیرید.
- نوشتههای طولانی
نوشتههای طولانی معمولاً برای آموزش و اطلاع رسانی به کار میروند. در مورد چگونگی بیان این آموزشها فکر کرده و از ایدههای مناسب استفاده کنید. برای این نوع محتوا هیچ محدودیتی از لحاظ تعداد کلمات وجود ندارد زیرا این مطالب باید آموزنده باشند و تمام اطلاعاتی که مورد نیاز کاربر است را به او ارائه دهند.
- پست مهمان
نمیدانم باور میکنید یا نه اما بهتر است بدانید بسیاری از شرکتها از پست مهمان در سایت خود استفاده میکنند. با اینکار آنها میتوانند امکان دسترسی به سایت خود و تعامل با خوانندگان خود را افزایش دهند. البته باید همیشه به تعداد کلمات توجه داشته باشید چون تعداد کلمات میتواند شما را در نوع نگارش محدود سازد.